Karvakauppa sitten taas lähetti iloisenkeltaisen mainoslärpäkkeensä. Ei siinä mitään. Meillä nyt vain sattuu olemaan osoitteellisen ja osoitteettoman suoramarkkinoinnin kielto, mainoskielto ja joukon jatkeena ihan tuonne Karvakauppaan itseensä ilmoitettu (moneen kertaan yritetty sähköpostitse, lopulta kuviteltu onnistuneeksi puhelimitse) kielto lähettää enää yhtään jumboturbojättitukkalakkamainosta meille. Kun ei me osteta niitä eikä me haluta ylimääräistä roskaa luukusta.

Jotenkin mystisesti sain kesällä mainokset loppumaan sähköpostista (näihin ei muuten purrut sähköpostiohjelman roskasuodatin, ei vaikka miten torjuin tämän lähettäjän viestejä ja poistatin viestejä joiden otsikossa jne.) kun viimeksi soitin menkkojen ekapäivänä raivopäissäni asiakaspalvelijaparalle. Samaan syssyyn "sovittiin" että niitä mainoslärpäkkeitä ei myöskään tule meille enää, ei minun eikä Siipan (!) nimellä. Pahimmillaan kun niitä tuli aina kaksi samanlaista, siltä varalta että eläisimme kuitenkin erillistaloudessa ja ostaisimme itse omat shampoomme.

Minulle ei ole enää tullutkaan (tai no varmaan huomenna tipahtaa luukusta) mutta äsken moinen odotti postin joukossa Siipan nimellä. Kukkanen kiehahti. Soitto ja selityksen vaatiminen.

AP (aka AsiakasPalvelija): Kun se voi olla jonkun muun lähettämä.

Minä: EKSKYYSMIIWAT! Siinä on hitto soikoon asiakasnumero, mistä ikinä ilmestynytkin, ja jos tällainen tulee sieltä Karvakaupan osoitteesta eikä ole minkään lehden välissä niin ei sitä kuulkaa nyt kukaan muu ole lähettänyt. 

AP: No mä tarkistan täältä rekisteristä. Joo täällä on kielto.

MINÄ: No mutta miksei se toimi, mikä siinä maksaa? 

AP: Odota, mä kysyn tuolta.

Kolahdus kun luuri lasketaan pöydälle. Supinaa. Jonkun toisen ääni "no ne lähtee ihan randomina, ei niistä yleensä valiteta".

AP: No joo, mä katson vielä tuolta vanhoista rekistereistä jos se on siellä niin poistetaan, kiitti hei.

Hei vaan. Yksikin otsonikatomainos vielä niin katsotaan mielenkiinnolla mitä tapahtuu. Sitä paitsi raskaus on muutenkin syyntakeeton tila.