Erinäisten olosuhteiden ansiosta tahi syystä päädyin lukemaan kouluikäisille suunnattua lehteä, jossa on myös kirjeenvaihtopalsta. Tietenkään nämä nykylapset eivät lähetä niinsanottua etanapostia (postimerkki? mikä?) vaan sähköpostia. Eli olisiko oikea nimitys siis sähköpostinvaihtopalsta? No. In eni keis. Maailma on muuttunut, mutta edelleen kuva olis kiva ja tutut älkööt vaivautuko. Onkohan tuo jotenkin yleinenkin ongelma? Että kirjeenvaihtoilmoitukseen tulee pilvin pimein vastauksia luokkakavereilta jos sitä ei erikseen mainitse ei-toivotuksi? Niin ja yhden kirjeen kirjoittajien vaivautuminen on myös aika turhaa, pienelläkin otannalla. Tästä päästäänkin kummastuksen aiheeseen, eli:

"Moi mä olen kultahamsteri Nuppu ja etsin kirjekaveriksi 1-3-vuotiasta poikahamsteria. Harrastan juoksupyörässä juoksemista ja nukkumista ja purujen kaivamista. Kuva olis kiva ja kirjoitathan monta kirjettä! Sihteerinä toimii mun emäntä Adalmiina-Jarmiina. Tutut älkööt vaivautuko!"

Joo no tota. Hauska ajatus varmaan että hamsulla on kirjekaverihamsu ja voi sitten liittää viestiin hamsunkuvia ja kuvia siitä omasta hamsusta ja vaikka kukkasia ja tekstihän voisi olla vaikka pinkkiä. Näitähän oli jo silloin kun minä vanhus olin ala-asteella (ja ihmettelin silloinkin). Silloin liimattiin vissiin kirjapaperiin tarroja. Mutta miten moneen kirjeeseen hamsterin elosta riittää tarinaa? Ihan kaikella kunnioituksella, minä tykkään kyllä jyrsyistä ja kuulun eläinsuojeluyhdistykseen ja meillä on kani tuossa takavasemmalla, mutta... "Tänään mä juoksin juoksupyörässä neljä tuntia ja nukuin päivän ja nyt mä söin. Adalmiina-Jarmiina toi mulle porkkanan. Eilen mä juoksin juoksupyörässä kolme tuntia ja nukuin päivän. Adalmiina-Jarmiina toi mulle kurkunpalan."

Elämäni murmelina saa uuden merkityksen. Ihan hauska leffa muuten, mutta ei sitäkään määräänsä enempää katsoisi. Varsinkaan kun mä en tykkää siitä naamarasvaleidistä joka siinä pääosanäyttelee. En tiedä muuten ketään joka tykkäisi.

Kp 25. Vähän tommosta peeämässäntynkää.